28 Ağustos 2010 Cumartesi

Çocuklar için değişik salata süslemeleri


For kids salad decorating

SELAMÜN ÂLEYKÜM

Merhabalar dostlarım, bugün doğal ürünler ile cilt bakımı yazılarımın 3. bölümünü yayınlamayı düşünüyordum fakât bu sevimli inekcikleri ve en alttaki mantarı, çocuklarınız için özenle hazırlayacağınız pazar kahvaltısından önce sizlere yetiştirmek istedim :) Çocuklara, damak tadı ve yeme alışkanlığı edindirmek gerçekten zor bir iş. Bu tarifi,kahvaltılıktan yemeğe kadar çoook seçici davranan yakışıklı yeğenim Ahmet Enes’e alternatif olsun diye hazırladım,  kendisi Türkiye’de yaşadığı için ne yazık ki ellerimle yapıp yedirme şansına sahip değilim, bu durumda sevgili yengeciğim iş sana düşüyor :)
Ciğer, balık, pırasa, kereviz gibi kolay sevilmeyen tatları çorba vs. içerisine püre yaparak yediren annelerin hayal gücüne hayranım. Görsellik çocuklar için çok önemlidir, bazen tadını beğendiği halde görünüşünü beğenmediği için yemezler, bazen de tam tersi, hazır ürünlerde tadını çok sevmediği halde ambalajına aldanarak almıyorlar mı? Tüm dünyada üreticilerin, sağlıklarını hiçe sayarak  çocukları hedef kitle haline getirdikleri “fast food” kültürüne karşı alternatifler üretmeye üşenmemeliyiz. Amerika’da, 29 yıllık evli olupta yemek yapmasını bilmeyen hanımlar olduğunu söylersem şaşırırsınız değil mi?
Ama burada çok normal, 5 çocuklu bi ailenin  mutfak dolaplarını açtığınızda kendinizi market reyonuna bakıyormuş gibi hissedersiniz çünkü, 5dk.’da mikrodalgada hazırlanan şipşak yemekler,  hazır hamur işleridondurulmuş gıdalar,  konserveler, mavisinden yeşiline envai çeşit devasa boyuttaki şişelerdeki  içeceklerle  doludur.
Türk mutfağı çok zengin bir mutfak, Allah’a şükürler olsun ki çeşit çeşit sebze meyvalar sunan topraklara sahibiz bu avantajları iyi değerlendirmeli, geleneksel, yöresel yemeklerimizden çocuklarımızı mahrum etmemeliyiz. Çocuklarımıza sevmediği bir sebzeyi yedirebilmenin yanısıra elindeki nimetin kıymetini öğrenmesi için yapabileceğimiz çok şey olmalı, öncelikle bu nimetleri bize kimin ikrâm ettiğini öğretmeli, tabağımıza gelene kadar birçok insanın tarlada, halde, pazarda manavda bizim için çalıştığını, Allah’a şükrettiğimiz zaman hepsine birden teşekkür etmiş olacağımızı, hayal güçlerine uygun bir hikayeyle anlatabiliriz.
Markalaşmış hamburger, pizza ve çıtır tavuk ürünlerinin “özel çocuk menüsü” başlığıyla hiçte onlara özel olmadığını her çocuğa aynısını “para” karşılığında verdiklerini, oysa aynılarını evde onlara özel yapılabileceğini, bazen isimlerinin yazıldığı, zeytinden göz domatesten ağız yapılan şirin menüleri karşılıksız olarak özenle sevgiyle sunulduğunu bilmeli.
Amerikalı beslenme uzmanı Joann Bruso, “fast food” tarzı ürünlerin beslenme konusundaki zararlarını göstermek için yaptığı deneyde basit ama çok etkili bir sonuca ulaştı. McDonalds’ın hamburger ve patates kızartmasından oluşan Happy Meal menüsünü 1 yıl boyunca mutfağında sakladı. Hamburger ve patates kızartması çürümeden, kokmadan ve bozulmadan 1 yıl boyunca alındıkları ilk günkü gibi kaldı. 1 yıl içinde hiçbir böcek ve sinek, hamburger ve patates kızartmasına yaklaşmadı. Joann Bruso’nun gelişmeleri aktardığı blogundaki orjinal ingilizce yazısına ve hamburgerin 1 yıl sonraki fotoğrafını gösrmek isterseniz buraya bakabilirsiniz.
Daha önce de Amerikalı bir adamın buna benzer programını izlemiştim , McDonald’s ürünlerinin vücütta yaptığı hasar ve hastalıkları ispatlamak için, ilk önce sağlık kontrollerinden geçip rapor tutuyor, evine kurulan canlı kamera sistemiyle 1 ay boyunca hergün canlı olarak tv’den izlenen bir programı vardı. 1 ay boyunca sadece hamburger yiyerek besleniyor ve sonucundaki sağlık testleri kalp, şeker, tansiyon, mide tahribatı ve  kilo alımı ile gerçekleri ortaya koyuyordu.
İşlenmiş gıdalarla sevdiklerimizin sağlığını riske atmaktansa, elimizdekileri değerlendirerek görsel şölene dönüştürebilmek için tarifim aşağıda. iyi seyirler :)

♥ Bu menülere en çok çocuklar sevinecekler ♥


   İnekcikleri yapmak için 1 buçuk haşlanmış yumurta, boğa için domates kullanabilirsiniz. 1.parça, baş ve ağız kısmı için. 2. parça, burun kısmı. 3. parça, bulutlar ve boğanın gözleri için.
 Yarım yumurtayı yatay olarak 2′ye kesin. 1. yarımı, kafa kısmı olarak kullanın. 2.yarımı da ortadan dilimleyin, büyük parçayı ağız kısmı olarak kullanın. Küçük parçanın içersinde kalan sarısını çıkartıp beyazından kulak şekli kesin, elde ettiğiniz kalın kulağı ortasından yatay olarak dilimleyerek 2 kulak elde edin. Son olarak, 1.resimde, ortadaki parçayı yatay olarak ağız ve kafa kısmının üzerine koyarak burun elde edin.
Şimdi süslemeye başlayabilirsiniz.
 Zeytinin ucundan küçücük kestiğiniz  parçalardan göz yapın. Boynuz için,  zeytini çepeçevre çizin, elde ettiğiniz 2 kısımın birini yine dikey olarak kesip elde ettiğiniz 2 tane çeyrek zeytini boynuz olarak kullanın. Zeytinden gelişigüzel kestiğiniz ufak parçaları da  kulağına ve yanağına koyarak siyah benekler yapın. Kulaklarının üstüne, domates veya yumurtadan şekiller verin. Domatesten minik yuvarlaklar keserek burun deliklerini yapın. Ağzına maydonoz sıkıştırın. Elinizde kalan fazlalıklardan bulut, kuş gibi süslemeler yapabilirsiniz. Çocuklar severek yiyecek :)
 
Domates sevmeyen çocuklar için yapılabilecek bu şirin mantarın yapımı çok kolay.
Haşlanmış bir yumurtanın altından ince bir dilim keserek tabağa oturtun. Yarım domatesin içini oyarak yumurtanın tepesine koyun. Ucu delinmiş bir poşedin köşesine koyduğunuz 1 çay kaşığı krem peynirle benekler yapın. Ben, fotoğraf için gerçek çimen kullandım, sizler maydonoz ve taze soğan kullanabilirsiniz.
Şükrünü edâ edebileceğimiz, keyifli bereketli sofralar dilerim  :)



for kids salad presentation

ESSELÂMÜ ALEYKÜM

 Bugünkü tarifimizin malzemeleri neler mi? herkesin kendi çocuklarına yedirmekte zorlandıkları çiğ sebze-yumurta gibi uzayıp giden listeleri vardır, bu malzemelerimizle hayal gücümüzü birleştirerek çocuklara özel şirin sunumlar hazırlayarak hatta bu zevkli hazırlığı çocuğunuzla beraber yaparsanız iştahla yiyecektir. Tabaktaki şekillere bakarakda yapabilirsiniz, ama işinizi kolaylaştırmak için detaylı tarif etmeye çalışayım.
Çiçek: Kırmızı et biberi turşusunu dörde bölerek çiçek şekli verdim. Ortasına: yumurta beyazı diliminin kenarlarını bıçağın ucuyla üçgen çentikler atarak çıkardım, üzerine havuç ve zeytin dilimi koydum. Arı: 1 tane yeşil zeytinin üzerine, siyah zeytinden incecik şerit dilimler kesip koydum, yarım yeşilzeytinden başını yerleştirdim ve yine siyah zeytinden minicik parçalar kesip göz yaptım, maydonoz dallarından antenlerini ufak delikler açıp yerleştirdim, zeytinin yanlarına ince uçlu bıçakla kesikler açarak 2ye kesilmiş incecik turp dilimini kanat olarak yerleştirdim.
Farecikler: “tabakta olması kulağa hoş gelmesede şirinlik kattıkları inkar edilemez :) “  haşlanmış 2 yumurtanın birini dikey olarak ortadan kestim, kulak kısımlarını bıçağın ucuyla çizerek turp dilimleri yerleştirdim. Zeytinden küçük parçalar keserek gözlerini yerleştirdim. 4 kısa maydonoz saplarını bıyık olarak batırdım. Uzunca bir maydonoz sapınıda kuyruk yaptım, ufak turp paröasından burnunu yapıştırdım.
Civciv: haşlanmış 1 yumurtayı ortadan kestim, içineki sarılarını çaykaşığı ile çıkardım, 1 kaşık mayonez ile karıştırdım bundan 2 top elde ettim, gövde ve kafa olarak yumurta beyazının içine yerleştirdim ve yine zeytinden gözler, kalan yumurtabeyazından da şapka yaptım, havuçtan minicik üçgen dilim keserek gagasını yerleştirdim.Yuvası için de dere otu kullandım.

 Bu güzel ve pratik salatalık şekillendirme tekniğini mahiremden canım ortağım Cahidemden öğrendim “kulakların çınlasın Allah senden razı olsun ve seni çok özledim cankuşum:)”  Küçük bir turşuluk salatalıktan bile çok uzun bir akordiyon salatalık dilimi elde ediliyor. Salatalığa şiş geçirin, sağ elinizle bıçağı tutarken sol elinizle şişi yavaş yavaş çevirin. Burada dikkat etmeniz gereken püf noktası, bağlantıyı koparmamak için yavaş hareket edin.
Diğer süslü salatalarımıza gözatmak isterseniz:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder